Skrevet af: Jørn Larsen, 23. april 2007 kl. 17.20
Hvor kan man købe slyngplanten "Mandevilla" jeg har set den der hedder "Alice Du Pont" som er lyserød, men der findes også gule.
Jeg har ledt længe på nettet men kun fundet nogle langt nede i Tyskland – intet i Danmark.
Håber at der er en person som ved noget om dette.
Mvh Jørn
Skrevet af: Jørn Larsen, 24. april 2007 kl. 10.23
Jeg har lige fumdet ud af at planten også kan hedde Dipladenia – men så er den meget mindre.
Mandevilla "Alice Du Pont" kan blive op til 5–7 meter høj.
mvh Jørn
Skrevet af: Kjeld Jensen, 13. maj 2007 kl. 9.46
Jeg har købt en Mandevilla Sanderi, hos Plantehuset i Vordingborg.
mvh kjeld
Skrevet af: Lis Larsen, 20. juli 2009 kl. 14.56
Hejsa,,,,
jeg har lige købt en dipladenia san, der står ikke noget om den kan tåle at stå vinteren over, hvis den nu bliver dækket med gran eller skal den op og ind i stuen, jeg har set på mange sider på internettet, men fandt ikke det jeg skulle bruge, det der med vand, gødning og lys, det har jeg fundet, men skulle der være en der kunne hjælpe med det andet, så vil det være dejligt, for det er jo en pæn lille plante og flot lyserød blomster den har...
venlig hilsen lis larsen...
Skrevet af: Martin P, 12. september 2009 kl. 22.24
Evt. kan dette bruges: www.rybegarden.dk/vare.php?id=1620
Det er ikke dipladenia san, men jo alligevel en dipladenia (Sundaville).
Skrevet af: Aage Nielsen, 13. august 2016 kl. 12.32
Hej.
Vi har fået en meget flot plante.
"Mandevilla Diamant Jade White" står der på etiketten, der står også DIAMANTINA. jeg har set nogle svar vedr. lignende planter, de kan ikke tåle frost, så det kan denne nok heller ikke, men kan den overvintre indendørs evt. flere år?
Med venlig hilsen
Aage Nielsen
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 13. august 2016 kl. 22.36
Jeg har haft et par planter til at overvintre indendørs i et lyst vindue i et par år (stuetemperatur) Dog har jeg lige smidt dem ud, fordi de havde fået uldlus.
Men overvintring er altså mulig :-)
Skrevet af: Doris Møller, 14. august 2016 kl. 7.47
H ej Aage Nielsen
Jeg har to forskellige mandevilla eller dipladenia, som de også kaldes – en højrød og en rosa. Den røde er nok 6 år gammel, og den rosa fandt jeg i Kvickly for 3 år siden til 15 kroner. Det kunne jeg ikke stå for.
Begge planter står på min lukkede og overdækkede altan om vinteren. Der er aldrig frost, men i hårde vintre ned til 1 grads varme. I den tid, jeg har haft disse to planter, har vintertemperaturen derude typisk ligget på 5-10 grader. Det klarer de fint.
Men har du ikke mulighed for at sætte planterne på et køligt, men frostfrit sted, kan du nok sagtens sætte dem i et svalt soveværelse.
Og ja, der går nemt utøj i disse planter. Men bade i sæbevand kunne nu nemt have klaret en gang uldlus, Anne-Grethe Hansen.
Med venlig hilsen
Doris Møller
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.