Forum

Gammeldags tulipaner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne Sehested, 4. maj 2007 kl. 14.25

Gammeldags tulipaner, der kommer igen år efter år skriver "havenyt" i dette nummer.

Hvor får man fat i sådan nogle?Mine forsvinder efter et par år.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 6. maj 2007 kl. 20.04

Hvad mener du med ""havenyt" i dette nummer"?

Havenyt er jo en hjemmeside. Mener du dette nummer af bladet "Praktisk Økologi"? Der så jeg ikke noget om gammeldags tulipaner.

Jeg har dem, du nok vil kalde gammeldags tulipaner. De er sent blomstrende, springer ud lige nu. Og ja, de er gode til at komme igen, men som med alle tulipaner, sætter de små sideløg, der kommer op næste år ved siden af moderen, uden at blomstre de første år. Til sidst dannes en stor klump, hvor måske kun få er i blomst, og da skal de tages op og deles. Gør du det, får du flere og flere. Så der er altså ingen automatik i gammeldags tulipaner.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 6. maj 2007 kl. 23.50

Kunne det mon være haveselskabets blad?

Jeg har også den type som Clara beskriver- desuden er purissima typen, arterne kaufmannia og den vilde gule tulipan ret langtids levende hos mig- men jeg har også perfect tulipan jord- godt frænet – varm jord om sommeren.

Nyt svar til emnet »Gammeldags tulipaner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Gammeldags tulipaner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider