Forum

Skal jeg plante mine klematis om?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Janne, 18. maj 2007 kl. 21.20

Jeg har plantet 4 klematis om af mirabeltræer, på nordsiden. Nu har jeg læst at de skal plantes mod øst, vest el. syd. Er det slet ikke muligt at få dem til at vokse på nordsiden? skal jeg hellere grave dem op og plante dem et andet sted? Nogen alternativer?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 19. maj 2007 kl. 8.37

De fleste klematis trives fint i skygge også. Blomsterne holder længere i skygge og roden skal stå skygget, så lad dem bare slynge sig op i lyset,hvor de står, hvis du kan leve med de er bare for neden.

Anne Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janne Christensen, 19. maj 2007 kl. 9.11

Tusind tak for svaret! Men træerne står som et "hegn" for enden af haven og de er 5–6 m høje, så jeg ved ikke hvor meget sol de overhovedet vil få?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. maj 2007 kl. 9.09

Mirabeller er ikke tætte skygge-træer, så klematis vil nok kunne kravle op i dem,men du risikerer ikke selv at få glæde af blomsterne, da de vil søge ud i solen på den anden side af kronen.

Fortryder du placeringen, kan du altid flytte planterne senere efter en nedklipning.

Anne Marie
www.loenbaek.dk

Nyt svar til emnet »Skal jeg plante mine klematis om?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Skal jeg plante mine klematis om?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider