Forum

Stride græspletter i plænen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik, 26. maj 2007 kl. 10.27

Hej havefolk
Jeg har et lille problem som ser ud til at blive større og større. Vi overtog for nogle år siden et hus med en noget misligeholdt plæne. Efter flere års indsats er den nu ved at være rigtig fin.

Men tilgengæld er jeg begyndt at få underligt pletter af en strid græs-art som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Jeg har lagt et billede her:

www.killitank.dk/graes/graes.htm

Jeg har søgt meget på nettet men synes ikke rigtig jeg kan finde noget på det. Mit bedste bud er Timothe, men i så fald... Er der nogen forslag til at få styr på det? Det pynter ikke ligefrem da det er ret groft og noget lysere i farven end resten af plænen.

Jeg har blandt andet prøvet at rive det op og så nyt græs men det ser ud som om det stride græs vinder hver gang.

Pletterne bliver flere og flere så jeg er da lidt bekymret for om det efterhånden overtager det hele, hvis jeg ikke får styr på det nu.

Mange tak på forhånd for eventuel hjælp.

Og rigtig god pinse!

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 27. maj 2007 kl. 7.15

Hvi det er mindre pletter så kan man sprøjte med roundup og der efter så nye frø. Ellers vil det brede sig med udløbere og frø

Nyt svar til emnet »Stride græspletter i plænen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Stride græspletter i plænen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider