Skrevet af: Mette, 4. juni 2007 kl. 16.03
Jeg har for et par år siden plantet en uægte jasmin. i år blomstrer den første gang, men til min store skuffelse helt uden duft. Jeg troede alle sorterne havde duft, men tilsyneladende er det ikke sådan.
Kan nogen give mig et godt råd om hvilken sort, der vil være god at købe, hvis man gerne vl have en uægte jamin, der dufter sødt/syrligt, som en gammeldags uægte jasmin?
mvh Mette
Skrevet af: Lars Lyngsø, 5. juni 2007 kl. 9.20
Den sort som hedder "schneesturm" skulle have en kraftig duft men vores nyindkøbte busk er ikke sprunget ud endnu, så jeg kan først bekræfte mit udsagn om cirka en uge tid.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 5. juni 2007 kl. 21.23
Den uægte enkeltblomsternde Ph. avalance er nok den der kommer mormors haveduft nærmest.
Der findes flere uden eller næsten uden duft.
Anne Marie
Skrevet af: Lars Lyngsø, 14. juni 2007 kl. 10.53
Du må på planteskole lige nu hvor de blomstrer. "Schneesturm" dufter godt uden det bliver for voldsomt, så den kan jeg anbefale.
Skrevet af: Susanne Falk-Larsen, 4. juli 2009 kl. 17.08
For 3 år siden plantede vi 2 uægte jasminbuske. I år har de for første gang storblomstret men uden duft! Skal der gå nogle år før de dufter, eller har vi købt de forkerte jasminer?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.