Skrevet af: Bente Grøn, 4. juni 2007 kl. 22.04
Vores flotte røde silkepæoner har flere steder i haven i år fået snehvide blomster, flotte er de. Ind i mellem er der en enkelt rød. Hvad kan det skyldes? Alle de andre år har alle pæonerne været røde. Er det et rent genetisk fænomen med hvid som vigende gen eller er der en anden god forklaring?
Skrevet af: Line Nielsen, 9. oktober 2012 kl. 12.57
Hejsa :) Kan se der ikke er svaret i denne tråd men jeg har selv et spørgsmål. Jeg kan ud fra havenyt læse mig frem til at det er en silkepæon jeg har stående i en krukke som var her da vi flyttede ind. Det er rød i blade og stilke og der har ikke været blomster på. Er den muligvis "brugt op" eller kommer de år efter år? Og skal jeg evt plante den om i ny jord eller sætte den ud i haven? Vil jo meget gerne ha blomster på den :)
Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 9. oktober 2012 kl. 17.57
Hej Line,
jeg synes, at du skal få taget pæonen op af krukken og plante ud i et bed. Det tyder på, at den har været plantet for dybt. Når du planter ud i jorden, skal du sørge for, at der kun er et par cm. jord over knolden. Jeg vil tro, at du allerede kan se nogle røde skudspidser på 'knoldene' på nuværende tidstidspunkt?
Røde blade og stilke tyder på, at det ikke er en af de gængse silkepæoner, du har overtaget:-)
Mvh Lisbeth
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.