Forum

Vissen sukkertop

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte, 16. juni 2007 kl. 20.45

Jeg har flyttet en stor Sukkertop ca. 1½ m. høj fra mine forældres have til min i november. Den har stået fint til foråret, men siden maj er den visnet mere og mere indefra. Nu er den næsten helt vissen i nålene – men de yderste spidser er stadig lysegrønne. Skyldes det tørke eller flytningen, mon, og skal jeg give op og kassere den, eller kan den tænkes at komme igen, når den får bedre fat?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 16. juni 2007 kl. 20.55

Det skyldes nok flytningen og det tørre forår, hvor den ikke har kunnet trække vand op.

Hvis du kan holde ud at se på den, så giv den chancen sommeren over. Er der nye små skud fra dette forår, er der håb, men husk,den skal stadig have vand og absolut ingen gødning i år.

Hilsen Anne Marie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte, 16. juni 2007 kl. 22.24

Kære Anne Marie
Tusind mange tak for svaret. Jeg gik lige ned og studerede den nøje, den sætter faktisk småt nyt grønt i spidserne og nu regner det jo meget.

Køn er den absolut ikke, men den får chancen pga. affektionsværdien og prisen på en ny tilsvarende :-) Jeg vil følge dit råd.

Hilsen
Gitte

Nyt svar til emnet »Vissen sukkertop«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Vissen sukkertop

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider