Skrevet af: Dorthe Moesmand, 6. juli 2007 kl. 11.24
Hej
Jeg har problemer med mine cannaer. Tidligere stod de altid ude og blomstrede overdådigt. Men det blæser altid hvor jeg bor, og cannaer kan ikke lide træk.Med den erfaring har jeg så prøvet at holde dem som stueplanter i år (i kæmpestore potter, meget vand, meget lys). Det er gået ok men nu er de begyndt at blive rigtig trælse at se på. Bladene ligesom tørrer og bliver underlige.
Er der nogen, der har et godt råd eller et trøstende ord?
hilsen Dorthe
Skrevet af: Susanne Clausen, 2. august 2008 kl. 16.10
Hej Dorte,
Et godt råd er svært at give – jeg har nu selv forsøgt mig på Canna Indicas for første gang i år- også min erfaring er at de ikke tåler vinden. Dog har jeg lagt mærke til at de – lige som dine blomstrer overdådig, når de bare står halvvejs vindbeskyttet og solrig med passende fugtig jord. Jeg har lagt mærke til at den røde og orangefarvet Canna drives bedst – om det nu måske er at det er den naturlige og hårdføreste af dem, er mit gæt. Men lad dem helst står ud i solen på en varm og solrig gårdsplads – og lade dem tørre lidt ud mellem vandningerne – bare ikke for meget. Synes den er nemt at passe med lidt gødningstilskud og almindelig blomsterjord i store og brede krukker.
Venlig hilsen
Susanne Clausen
Skrevet af: Leif Larsen, 13. oktober 2009 kl. 11.14
Undertegnede spørger angående når jeg har taget
løget op ser jeg der er en masse nye skud, hvad
gør man så.
Med venlig hilsen Leif Larsen
Skrevet af: Leif Larsen, 13. oktober 2009 kl. 11.23
Undertegnede vil gerne spørge angående min
Canna-Indica jeg har taget løget op og ser at
der er en masse små spirrer, hvad gør man så
planter man det igen eller skal det vente til foråret.
Med venlig hilsen Leif Larsen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.