Forum

Vores lavendler

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jannie Clausen, 6. juli 2007 kl. 22.01

Vores lavendler foran huset er i år meget ranglet og ser ikke særlig kønne ud. Synes det ser ud som om at den nederste del er ret hullede. I det hele taget ikke særlig kønne. Lavendlerne er blevet så lange, at de nærmest ligger ned på græsplænen da. Det er anden sommer vi har dem. Sidste efterår beskar jeg dem så'n så jeg lige undgik at beskærer det træagtige forneden. Kan jeg beskærer dem blidt nu eller skal jeg vente? Er jo stadigvæk lidt tid af sommeren tilbage så de kan komme sig. Ville være lækkert med en løsning nu så de ikke er grimme hele sæsonen...

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 7. juli 2007 kl. 11.31

Du skal grave dem ned, altså grave et større hul og sætte lavendler ned til den højde du vil have den.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Irene Jensen, 4. august 2007 kl. 10.46

Min mand klippede for lidt af vore lavendler i foråret, jeg plejer at gå meget hårdere til dem,nu er vi vokset enormt og kvæler næsten vore smukke roser, kan jeg klippe dem godt tilbage nu, og resten til næste forår?

Irene

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 4. august 2007 kl. 21.10

Til Irene
Ja,klip bare nu. Vi gør det med hæksaks.

Anne Marie

Nyt svar til emnet »Vores lavendler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Vores lavendler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider