Forum

Grøn i toppen, Grå i bunden

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Frederik, 5. august 2007 kl. 13.52

Hej, Jeg kunne godt tænke mig at få græsplanen helt gennem grøn. Den virker lidt vissen i bunden, men ellers sund. Det har jo regnet godt over sommeren og den skyder også godt. Kan det skyldes for lidt gødning eller kalk.?

Mvh. Frederik

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 5. august 2007 kl. 20.55

Min nabo slår først græsset – når det er ved at vokse over hækken. Selvfølgeligt med en roterende motorklipper, når min middagssøvn er dysset ind, og meget gerne i weekenden. Så er stubbene til gengæld nærmest hvide, når det afslåede græs er sunket ned på jorden. håp

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 5. august 2007 kl. 22.05

Hej Frederik

Min græsplæne virkede også vissent, men her for 2 uger siden gav jeg den gødning igen og jeg skal da lige love for at den er flot grøn nu. Det ku' ses allerede efter et par dage at det var det den trængte til. Jeg tror vi "glemmer" at gøde vores græsplæne, fordi vi gider ikke at skal slå den 3 gange om ugen, men den bliver altså først flot grøn når den får noget at leve af.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 30. januar 2008 kl. 21.03

Prøv at gøde din græsplæne med Svovlsur amoniak, så bliver den tæt og meget grøn. Til gængæld skal du slå lidt oftere, men det er jo tegn på at den har det godt. Tillige er denne gødning billig og drøj. Spred det jævnt ud i foråret, så får du en flot golfbane.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik, 30. januar 2008 kl. 22.44

Hej Mogens, tak for tippet!

Hvornår anbefaler du at starte gødningen og hvor kan jeg skaffe gødningen (evt. bilka)?

Hilsen Frederik

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 31. januar 2008 kl. 17.14

Jeg vil mene at de fleste planteskoler eller havecentre har Svovlsur amoniak. I maj måned plejer jeg at sprede det ud med let hånd – som salt på en fedtemad – og helst lige før regnvejr, så det bliver skyllet af blade på buske og større planter, ellers kan det godt svide dem lidt. Det kan du mærke på fingerne bagefter.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 31. januar 2008 kl. 19.28

En ting mere... du skal kun bruge Svovlsur amoniak een gang om året, det er nok.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik, 31. januar 2008 kl. 21.20

Tak for det, der er sikker rigtig mange der får glæde af denne oplysning. :O)

Nyt svar til emnet »Grøn i toppen, Grå i bunden«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Grøn i toppen, Grå i bunden

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider