Forum

Stauder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Zederkof Zederkof, 9. august 2007 kl. 8.50

Hej

Jeg har en masse forskellige stauder bede, de forskellige planter er blevet meget store og vokset ind i hinanden. Nu er det jer gerne vi flytte rundt på dem og halvvere de fleste. Kan jeg godt gøre det nu hvor jeg kan se blomsterne, for så kan jeg jo se hvilke der er hvad.:) eller skal jeg vente til hvornår?

Tak for en kanon side, der har hjulpet mig med en masse ang. haven :)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 9. august 2007 kl. 11.34

Du kan godt gøre det nu, men så skal du huske at vande godt hvis den varme her fortsætter, men ellers vent til efteråret, det er den bedste tid. Du graver jo bare ned i dem (halvere dem), det kan rodnettet sagtens tåle. Hvis du venter til efteråret, kan du jo binde forskellige farver bånd om dem, altså rød for røde blomster, hvid for hvide o.s.v., så kan du få dem placeret rigtig.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 11. august 2007 kl. 11.29

Når du skal plante stauderne om, skal du ikke kun halvere stauderne, men genplante de dele, som ser yngst og med livskraftige ud. Normalt er det yderkransen på en stor staude, der er bedst at bruge til nye planter.

Normalt omplanter man de forårsblomstrende i efteråret og de efterårsblomstrende i foråret. Men det går an at omplante dem alle her i sensommeren. Jeg ville vente til september, da det kan blive problematisk, hvis vi pludselig får sol og sommer.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Stauder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Stauder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider