Forum

Dræbersnegles livretter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke Nielsen, 21. august 2007 kl. 14.50

Vi har i vores egen have erfaret, at dræbersnegle er særdeles glade for akelejer, dahliaer og riddersporer.

Har nogen erfaringer med blomster/stauder, som dræbersnegle enten elsker, eller går helt udenom? Der er jo ingen grund til ligefrem at lokke flere til ved at plante deres livretter... Hvordan fx med storkenæb?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 21. august 2007 kl. 17.21

De er nogle snu djævle, i min have spiser de ikke storkenæb og akelejer, men hos mine venner er det hovedmenuen. Hos mig er det værst med de smukke hosta, jeg har rigtig mange og der er så grimt nu, jeg fanger snegle på dem hver dag. Ligeledes dahliaer og riddersporer, men jeg finder dem ikke på lammeøre, brudeslør, mandstro, solhatte, duehoveder, asters og flox, heller ikke i mine kæmpe bronzeblade. Men det er måske fordi, at der er hosta nok?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke Nielsen, 22. august 2007 kl. 8.07

Ja, det er faktisk lidt mærkeligt. Vi har masser af hosta, men dem rører sneglene faktisk ikke. De kan finde på at gemme sig under planterne, men de spiser dem ikke. Du har ret, de er nogle snu djævle!

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse, 23. august 2007 kl. 17.07

Hos mig er det især dahliaerne der er værst ramt men generelt gnasker de lidt af hvert. Kan anbefale masser af lavendel som de ikke bryder sig om og desuden lammeøre. Tror at planten enten skal dufte meget kraftig eller have mærkelige blade for at undgå at sneglene spiser dem.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke B., 6. februar 2008 kl. 18.24

Hos mig går "djævlene" også udenom lavendlerne. Tilsyneladende interesserer de sig heller ikke for violfrøstjerne, skt hansurt, den giftige ingefær, pæoner, høstanemoner og høstasters.

Til gengæld er de overalt i mine rabarber og jeg har opgivet tomater. Hvis blommerne tynger grenene helt ned til jorden spiser de også dem.

Jeg har også hosta som de spiser moderat af.

Hilsen RikkeB

Nyt svar til emnet »Dræbersnegles livretter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Dræbersnegles livretter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider