Forum

Flytning af Hortensia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 13. september 2007 kl. 19.08

Vi har nogle hortensia, som vi gerne vil have flyttet. De er placeret i fuld sol, og det er ikke perfekt for dem. Kan det lade sig gøre, og på hvilket tidspunkt skal det gøres. De blomstrede pænt sidste år, men i år har der ingen blomster været på. Men Rå dyrene havde " beskåret" dem i vinter/tidlige forår, ved ikke lige, hvornår det var sket.

Og de tager jo ikke hensyn til, hvordan man beskærer Hortensia.

Skal de plantes på ny i surbundsjord?

De har været pænt grønne hele tiden, men i år har de jo heller ikke manglet vand!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 16. september 2007 kl. 15.49

Hej Inge – du kan bare grave dem op med så stor rodklump, som muligt og plante dem i almindelig jord. Skulle du opnå noget med en bestemt blomsterfarve ved at bruge spagnum, kan du bare lægge det ovenpå jorden bagefter – og opnå den fordel, at det meste ukrudtsfrø ikke kan klare sig i et godt lag spagnum.

Men spagnum er ikke nødvendig for at 97% af sorterne af hortensia kan trives.

Du kan plante om nu, hvor der er kommet masser af regn og hæld en spand vand på planten, når den står på det nye sted.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 17. september 2007 kl. 15.19

Må jeg ikke godt fortsætte spørgsmålet om at flytte hortensia? Jeg skal snart have flyttet min. Den er blevet alt, alt for stor. Hvordan er det så lige jeg skal klippe af den så den er til at flytte? hvis jeg klipper ca halvdelen af grenene ned, er den til at håndtere, men er det for skrap kost for den mon?

På forhånd tak
Anne

Nyt svar til emnet »Flytning af Hortensia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Flytning af Hortensia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider