Forum

Hvordan slå jeg min trærod ihjæl?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ilse Johansen, 16. september 2007 kl. 13.58

Jeg har en syren i min have, som jeg ønsker at fjerne da de underminere fliserne, jeg har skåret den helt ned og vil slå roden ihjæl. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre det med?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 16. september 2007 kl. 17.47

Hej Ilse!

Det vil være effektivt at grave hele molevitten op –
Hvis du har en stærk nabo/søn/nevø/ven samt en skarp spade og en økse (som må blive "hærget" i æggen – den kan jo senere slibes op!), så kan der ske meget på et par timer...

Hvis det er for stort et arbejde så kan en rodfræser let gøre arbejdet for dig. Timeprisen for rodfræsning er et sted mellem 500 og 1000 kr – men så kommer der efterfølgende ingen rodskud og jorden er let at arbejde med ved nyplantning.

En dygtig anlægsgartner med en rodfræser efterlader ikke spor i haven og det kræver ikke mere plads end svarende til en trillebør at komme rundt med maskinen.

Venlig hilsen
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. september 2007 kl. 21.09

Det allerlettelse er at pakke rodstuben ind i en sort plastiksæk, næste efterår er roden død og vil langtsomt rådne op.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Hvordan slå jeg min trærod ihjæl?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvordan slå jeg min trærod ihjæl?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider