Forum

Flyttedilemma (storkenæb / høstanemoner)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 30. september 2007 kl. 11.47

Jeg skal have flyttet rundt på stauder i et af mine bede.

Jeg har nogele Høstanemoner som er blevet alt for store til det bed de står i, så de skal flyttes.

Istedet for anemonerne, skal der stå nogle forårsblomstrende storkenæb, som jeg skal tage fra et andet sted i haven (de skal deles).

Mit dilemma er, at de 2 typer planter skal flyttes på hver sin årstid, så hvis jeg følger bøgerne, kan jeg ikke flytte høstanemonerne før til foråret, men storkenæben skal flyttes her i efteråret.

hvordan gør jeg, så jeg skader de 2 plantetyper mindst muligt?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 30. september 2007 kl. 15.32

Det er meget fint, at man kan hente råd og vejledning i havebøgerne, når man er i tvivl om, hvodan man skal bære sig ad. Jeg synes nu du skal lægge bøgerne til side i det her tilfælde og gøre som du havde tænkt dig. Stauder er de mest taknemmelige planter at flytte rundt på, Og når så vejret er så fugtigt, som nu, kan det umuligt gå galt.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 1. oktober 2007 kl. 0.12

Jeg vil give Knud ret, jeg tror du kan flytte det meste i år.

Men hvis du kun har få planter eller vil være helt sikker, kan du plante storkenæbene op i en stor potte nu.

Den graver du så ned, så den er beskyttet mod frost til vinter, eller sætter den beskyttet.

Til foråret kan du så flytte høstanemonerne og plante storkenæbene.

Nu er storkenæbene pottede planter og dem kan du plante hele året.

Held og lykke.

Hilsen
Hanne

Nyt svar til emnet »Flyttedilemma (storkenæb / høstanemoner)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Flyttedilemma (storkenæb / høstanemoner)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider