Forum

Hortensia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 3. oktober 2007 kl. 15.31

Hvornår på året må man flytte sin hortensia? Jeg er flyttet i nyt hus, og vil selfølgelig gerne have mine planter med mig!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 3. oktober 2007 kl. 16.22

Gør du det bare nu. Jeg flytter min her i løbet af oktober. Alle buske og stauder skal helst flyttes her om efteråret. Flytter man dem om foråret, skal man huske at vande hele sommeren.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 3. oktober 2007 kl. 21.56

Til Helle Nørgaard.

Jeg har lige et spørgsmål til dig, da du svare i # 1), at stauder helst skal flyttes her i efteråret. Gælder det også de stauder, som fortsat er i blomst, f.eks. høstfloks og strandasters. Jeg ønsker nemlig at flytte mine, og helst nu, kan det gå an, selv om de er i blomst?

hilsen Peter.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 4. oktober 2007 kl. 10.08

Jeg er selv igang med at flytte mange stauder og buske. Mange af mine er også i blomst nu, men jeg flytter dem alligevel her i løbet af oktober. Du skal bare huske at vande godt inden du sætter stauderne i, og også når du har trampet jorden omkring dem. De vil bare blomstre videre det nye sted, så flyt du dem bare. Grunden til at det er bedst at flytte om efteråret er, at så har planterne mulighed for at etablere sig inden foråret og så får de også den fugtighed de skal have, da det jo er mere vådt om efteråret. Om foråret, har vi som regel tørke og så skal man vande hver dag, og det er flyttede planter eller nye planter, ikke så glade for.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Hortensia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hortensia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider