Forum

Vi skal giftes, hvilke snitblomster fra egen have

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Andersen, 12. oktober 2007 kl. 14.00

Hej

Min mand har lige friet og vi skal giftes næste år d 11/10–08.

Jeg er meget ny i havefaget,og vil derfor gerne have hjælp til hvilke snitblomster vi kan dyrke i egen have, som vi så kan bruge som pynt næste år.

Jorden her er meget leret.

Jeg har lagt mærke til at mange af naboerne bla.har dahliaer.

jeg kan godt lige røde,pink og lilla farver.

Jeg er meget åben for foreslag,så skriv endelig hvis i kender til nogle blomster der på dette tidspunkt af året stadig vil stå flot.

Venlig hilsen
Lisbeth

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 12. oktober 2007 kl. 19.40

Tillykke med det!

Alle de skønne blomster der er nu i røde toner, såsom dahlia, latyrus, mamelukærme, roser, tæppepileurt, kæmpeverbena ville være brune, hvis der havde været nattefrost. Jeg ville satse på dem + som nødvej købeblomster og så som bund de mere frostsikre røde bladranker fra buske og klatreplanter med røde bær, samt humle, måske artikokker og andre frodige.

Men man kan slet ikke være sikker på noget på den årstid, undtagen høstasters, der nok alene vil være lidt for tynd. Jeg tror du kan finde inspiration i Isabellas julenummer, der bliver også brugt købeblomster, men ofte sammen med det mere vilde fra haven / naturen. F.eks. pink og mørkerøde roser og krysantemum i lime eller pink i små tætte buketter og noget vildt der kan symbolisere vilskab og naturlighed og måske lidt korn der kan symbolisere frugtbarhed osv.

En skøn opgave, som jeg kunne skrive side op og ned om, men nu må jeg vist stoppe så andre kan komme til :-)
God fornøjelse!

Nyt svar til emnet »Vi skal giftes, hvilke snitblomster fra egen have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Vi skal giftes, hvilke snitblomster fra egen have

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider