Forum

Busk med røde grene!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 30. oktober 2007 kl. 13.52

Hjælp! Jeg har lige købt et hus med en dejlig have. I denne have står der en busk på omkring 2 mtr i højden og 1,5 m i bredden. Den har flotte røde grene og grønne blade om sommeren. Nu er bladene begyndt at blive gule som på så mange andre buske og træer. Så vidt jeg ved får den ingen blomster. Kan i hjælpe mig, og svare på hvilken busk det er? Bladene er ret små og lidt runde i det.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 30. oktober 2007 kl. 17.10

Hvid kornel?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 30. oktober 2007 kl. 18.34

Ja, det er en Kornel. Jeg har den i haven, og den bliver meget stor. Den får en art blomster hen på sommeren, de minder mest i form som hyldeblomster.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Dupont, 31. oktober 2007 kl. 8.22

Hej Rikke!

Ja, som der blevet skrevet er det en hvid kornel, den burde hedde rødgrenet kornel efter min mening – dens latinske navn er Cornus alba ''Sibirica''. Jo den får hvide blomsterskærme om foråret og kan slutte med rødlige efterårs farver. Det er en af de buske som er med til at give lidt farve til haven om vinteren.

Venlig hilsen www.groenthavedesign.dk

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 31. oktober 2007 kl. 13.54

Hej og tak for de mange gode svar. Jeg har søgt efter hvid kornel på nettet, men desværre tror jeg ikke det er den. På min busk er det kun grenene der er røde, og bladene er grønne og nu gule. Jeg syntes at det ser ud som om at hvid kornel får røde blade også? Korrigér mig hvis jeg tager fejl :)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 1. november 2007 kl. 7.52

Det er rigtigt,at havekornel får stærktrøde efterårsfarver.

Orangekornel har lysegrønne blade,der bliver gule nu, men den har grene,der er røde på den ene side og gule på den anden,så det kan ikke være den.

Små runde blade, så må vi nok over i en anden familie.

Anne Marie

Nyt svar til emnet »Busk med røde grene!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Busk med røde grene!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider