Skrevet af: Kristine Adelsbøll, 20. december 2007 kl. 13.08
Hej,
Jeg har købt mig et dejligt sommerhus, som jeg desværre kun kan benytte fra midt juni til midt august, da jeg bor i udlandet. Jeg vil rigtigt gerne vide, hvilke buske der er nemme at holde, og som blomstrer gennem den periode. Jeg ved at Hortensia er en af slagsen, men vil gerne kende til flere sorter.
Tak!
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. december 2007 kl. 17.10
Nu er det jo lidt afhængig af,hvor sommerhuset ligger,hvilke buske der kan klare sig med den plejeperiode og så ellers klare sig selv resten af året.
Sommerfuglebuske, sommer og efterårs-snebolle er et par bud.
Anne Marie
se mere på www.loenbaek.dk
Skrevet af: Kristine Adelsbøll, 21. december 2007 kl. 5.50
Tak for dit svar!
Mit sommerhus ligger ved Gilleleje godt 1 km. fra vandet. Hjælper det?
Kristine
Skrevet af: Lone Brems, 21. december 2007 kl. 17.24
Hej Kristine
Hvordan er plantesammnsætningen på de grunde, der ligger i nærheden af dit sommerhus?
Det kan da være er rigtig god idé at "følges ad" i et sommerhusområde, hvor skel og hække ofte ikke er særligt markerede.
Vi har venner i sommerhusområde ved Rørvig, hvor det er helt tydeligt, at der har været tænkt i det oprindelige plantesamfund med lyng, græs, eg, birk og ganske få nåletræer – og ingen kulturplanter, der kommer langvejs fra (som f. eks hortensia).
Resultatet er vedvarende smukt!
Venlig hilsen
Lone
Skrevet af: Mogens; E., 29. december 2007 kl. 22.07
Når dit sommerhus er 1 km. fra Kategat er der sikkert godt læ med naboernes træer, og så kan du plante næsten alt hvad du lyster, lidt efter hvor sandet jorden er. Se hvad naboerne har af planter. Hortensia vil være flot til alt det grønne, men de kræver bedre jord end sand, så bland lidt alm. jord i plantehullet. Store rosenbuske klæder altid en sommerhusgrund. Nevada rosen kan anbefales, den blomstre 2 gange. Plant endelig ikke hybenroser som breder sig af h.til.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.