Forum

Såning af kugletidsel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. februar 2008 kl. 12.48

Jeg har taget frø fra en kugletidsel/tidselkugle men jeg kan ikke få dem til at spire, er der nogen der har erfaring i naturplanter de kan godt være kringlet og følge deres egne regler.

Mvh. Svend Høst

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 17. februar 2008 kl. 14.49

Svend nu ved jeg ikke hvor store frøene er, men jeg har altså god erfaring med lige at snitte lidt i frøet med en kniv eller selvfølgelig lægge dem i vand i 24 timer før de såes.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. februar 2008 kl. 15.34

Hej Helle!

Jeg vil prøve vandkuren, tak for svaret.

Mvh. Svend Høst

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 17. februar 2008 kl. 16.42

Svend, så må du lige melde tilbage hvordan det går.

Helle – www.helleshave.dk

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 17. februar 2008 kl. 17.50

Hej Svend.

Har du prøvet at give dem et kuldechok. Nogle frø skal have frost for at bryde spirehvilen. Eventuelt den halve mængde et døgn eller to, det koldeste sted i køleskabet.

Mvh Hans

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 17. februar 2008 kl. 19.18

Jeg prøvede en gang hvor jeg sået dem i en lille flamingo kasse ca 1–2 cm i jorden og så et stykke pleksiglas over så det næsten var lukket tæt der gik ca en uge så havde jeg nye planter

mvh brian jensen

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. februar 2008 kl. 9.04

Så er mine kugletidsler på vej op, vandkuren hjalp åbenbart, men kan de små planter tåle lettere frost, jeg havde tænkt mig at potte dem og sætte dem foreløbig i drivhus.

Mvh. Svend Høst

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 29. februar 2008 kl. 10.11

Det var godt Svend. Det er altså et godt tip det med vandet, det har jeg tit brugt. Jeg tør ikke sætte mine små planter ud endnu. Jeg er bange for at selv i drivhuset er der for koldt. For de kan ikke tåle frost når de kommer inde fra varmen. Har du prøvet at målt temperaturen i det? Jeg tror at jeg vil vente 14 dage endnu, hvis jeg var dig.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Såning af kugletidsel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Såning af kugletidsel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider