Skrevet af: Marie Gravesen, 10. maj 2008 kl. 9.15
Hej
Vi skal fælde to mellemstore asketræer for at give plads to ældre og finere men jeg tør næsten ikke, fordi vi andetsteds i haven har en del besvær på grund af en stor gammel ask, som en tidligere ejer af haven har fældet engang (ved ikke hvornår). I en radius af 2030 meter rundt om stubben vokser en million små asketræer!
Hvordan slår jeg de to asketræer, som nu skal fældes, ordentligt ihjel!?
De er ca 10 meter høje og har stammer på ca 30 cm i diameter.
Skrevet af: Boi Jensen, 10. maj 2008 kl. 21.14
Hej Marie
Du har slet ikke noget problem, for ask sætter ikke rodskud derimod laver de masser af spiredygtige frø, når de er gamle nok men de er nemme at hakke væk eller rive op af jorden, når bare det bliver gjort før de er 2 år gamle.
Derfor fæld du bare du får ikke problemer af den grund.
Hvis du vil lade rødderne stå og rådne væk, skal du bare fjerne de skud, der måtte komme i løbet af den første sommer, så dør rødderne.
www.de-gamle-sorter.dk
Skrevet af: Marie Gravesen, 12. maj 2008 kl. 9.15
Tak for svar hvor herligt:-)
Jeg syntes også at det var lidt underligt eftersom jeg ikke har kunnet finde noget om at de sender rodskud op, eller at andre har haft problemer... Så ubevandret man dog kan være udi biologien.
Heldigvis elsker kaninerne de små træer; der er til flere års forbrug!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.