Forum

Clematis

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Dalsgaard, 18. maj 2008 kl. 18.53

Hej med jer.

Jeg har to højbede rundt om min terrasse. Det ene er 7,5 meter og det andet er 2,5 meter. I begge ender af begge bede er en lampe, hvorved den faktiske plantelængde bliver 1 meter kortere pr. bed.

Jeg er blevet foreslået at plante clematis i bedene. Bedene er 60 cm. brede og jeg forestiller mig, at sætte et "hegn" i midten i hele "plantelængden", som går ca. 70 cm. op over jordhøjde. Det er så meningen at clematiserne skal vikles ind i hinanden op til den højde og så i øvrigt på tværs af hinanden. Bedene ligger i fuld sol, men med nedgravet vandslange, så de får noget drikke

Jeg har fire spørgsmål, som jeg håber at I kan svare på

1)
Hvilken type af clematis skal jeg vælge – 1–2 – 3?

2)
Bør jeg vælge 2 farver af samme type, for at give spil i det eller vil det være ok med bunddække. Hvis jeg vælger to farver vil det måske også være vanskeligere at beskære?

3)
Hvor mange planter skal jeg bruge og vil det være en god idé at sætte dem skiftevis på hver sin side af "hegnet"?

4)
Har I noget forslag til bunddække?

I håb om snarligt svar.

Mvh.

Susanne Dalsgaard

Nyt svar til emnet »Clematis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Clematis

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider