Forum

Beskæring af kamelia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Hansen, 26. maj 2008 kl. 19.59

Hvornår og hvor meget kan jeg beskære min camelia -som står på terassen?

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 27. maj 2008 kl. 22.53

Hej anne...

det kan du gøre lige efter blomstring for så kan de nå at sætte knopper inden vinter den metode bruger jeg...mine er udplantet og kommer ikke ind om vinteren...og den sidste er lige blevet færdig med at blomstre den hedder dr burnside og er rigtig mørkerød...

hej fra erik

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nete Kræmmer, 15. april 2009 kl. 15.55

Min lyserøde camelia har ikke sat nye knopper og blomstrer ikke i år, men den har vokset sig meget stor og er flot men jeg vil da gerne have blomster.hvad gør jeg forkert.kan jeg beskære den nu?

Hej Nete

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 15. april 2009 kl. 18.01

Hvornår beskar du den sidst? Hvis man beskærer den efter midsommer, fjerner man nemlig også næste års blomster.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nete Kræmmer, 16. april 2009 kl. 15.12

Den er 3 år og den er aldrig beskåret,den gror bare,jeg har ikke givet den gødning,men det er måske det den mangler,men skal de ikke behandles ens?den røde er ved at vise farve.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 16. april 2009 kl. 22.01

Hmm, vi må håbe der er andre med mere viden, der kommer på banen her, for jeg kan ikke hjælpe dig videre, desværre.

Du kan evt. kigge på www.kameliaer.dk

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 16. april 2009 kl. 22.39

Efter blomstring...ned til nr 3 bladknop...den kan sagtens nå at sætte skud med nye knopper...sådan gør jeg ved mine de er udplantet i haven...og mine forældres står i drivhus...debbie hedder den...den skal også beskæres ca ved 4–5år så til maj er det dens tur.

erik

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 16. april 2009 kl. 23.26

Hvis man ikke har problemer med sin kamelia, behøver man da ikke beskære den, vel?

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Krarup, 26. april 2010 kl. 9.16

Mine 5cameliaer står alle i potter i udestuen som holdes frostfri om vinteren. De blomstre alle flot e feb. marts, men de får altid lus, som jeg må sprøjte for. Hvis de bliver taget for tidligt ud, for at undgå lusene, bliver de nye blade krøllede og visne af blæsten. Nu (sidste uge i april) står de i drivhuset i en uges tid og så kommer de i haven. Jeg klipper nogle ad dem, da jeg ikke har plads til dem i haven og heller ikke tror de kan klare sig der. Desuden er det pragtfuldt med blomster i vinduet indtil stuen så tidligt. De kræver meget pasning syntes jeg, men blomstringen er det hele værd. Om sommeren kommer de ud i læ ihaven og da er de bare grønne og lidt kedelige.Passes med vand og rhodogødning.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 27. april 2010 kl. 16.34

Hej Mette.

Dine kameliakan sagtens klare sig i haven...mine har stået ude i mange år og med den vinter vi har haft i år ja så skulle de være døde men det er de ikke de har ik taget skade..mine er af japonica arten..udestue er ok bare der er kold om vinteren...de er nemmere at ha med at gøre udplanet mine er...Dr burnside...california...debbie...colettie og en jeg ikke kender navnet på mine klipper jeg ik i da men nemt kan klippe de nye knopper af da de kommmer på de nye skud efter blomstring...så jeg har ikke nogen besvær med dem de passes kun med vand....meget vand.....npk og en skvat salmiak spiritus 2 gange om året.

Nyt svar til emnet »Beskæring af kamelia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Beskæring af kamelia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider