Forum

Hvor finder jeg et billed af en bestemt rose.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karina Nielsen, 10. juni 2008 kl. 19.17

Hej
jeg har fået en rose i dec.2007 i gave ja det var jo kun 3 grene i jorden. og jeg fik afvide den hed "andrea" og ja nu den står og blomster ligner den en alm. hygen rose?

jeg kunne godt tænke mig at se et bille af en andre rose? vis den findes?

karina.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 10. juni 2008 kl. 19.55

Den skulle være til at finde her:

www.helpmefind.com/rose/index.php

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 13. juni 2008 kl. 6.52

Rose er podet på en vild rod (hyben). Det sker ikke sjældent at den forædlede top fortrænges ved at roden så at sige "trænger igennem" og overtager skudvæksten. Og så er løbet kørt, medmindre man glæder sig over vildskudene. Fremtiden byder i sådanne tilfælde kun på hybenblomster. Du kan tjekke om bladene er 5- eller 7-delte. Er de 7-delte er hyben trængt igennem, og der er ikke mere at gøre end at erstatte med en ny rose (i frisk jord).

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 13. juni 2008 kl. 9.42

Du kan måske også finde billed hos rosenposten.dk

Årsagen til at din rose har udviklet den oprindelige rod, frem for podningen, kan være at den ikke er kommet langt nok ned i jorden. Man siger den skal i jorden så ledes at podningsstedet kommer 5–10cm under jordoverfladen. Ikke mindre end 5cm

Hilsen Helle-Sofie

Nyt svar til emnet »Hvor finder jeg et billed af en bestemt rose.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvor finder jeg et billed af en bestemt rose.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider