Forum

Knibning af morgenfruer/tagetes?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 15. juni 2008 kl. 13.42

Vi har fået rigtig godt gang i vores morgenfruer og tagetes nu – morgenfruerne er ca. 15 cm og tagetes 20–30 cm.

Nu vil jeg så høre, om man skal lade dem være så de kan blomstre, eller om man skal knibe toppene af, hvis der så kommer sidegrene med endnu flere blomster?

– Er ny mht. dette, så ved ikke hvad man gør med lige præcis disse planter. :)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 15. juni 2008 kl. 22.05

Hej Martin.

Jeg kniber konsekvent tagetes og også morgenfruer når jeg husker det.Dels forgrener de sig og får flere blomster,dels bliver de tættere og mere buskedeog ikke så høje. I år har jeg for sjov undladt at gøre det med nogle få tagetes og har plantet dem sammen med dem der er knebet og der er meget tydelig forskel.Menman behøver altså ikke at gøre det :)
Venlig hilsen Sanne

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 15. juni 2008 kl. 23.15

Tusind tak for svaret, Sanne! Jeg vil snart gå ud og knibe begge slags planter, men altså først efter jeg lige har fået min hue på på tirsdag og er blevet student. :) Læser nemlig intenst lige i disse dage – eller jeg prøver i hvert fald på det.

Nyt svar til emnet »Knibning af morgenfruer/tagetes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Knibning af morgenfruer/tagetes?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider