Forum

Klematis – Nelly Moser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Heidi, 3. juli 2008 kl. 20.47

Jeg fik sidste år to klematis-planter, hvor skiltene viser at den ene er en Nelly Moser, og den anden en Margaret Hunt. Skiltene blæste imidlertid af, så nu skal jeg have fundet ud af hvilken der er hvad-for-en.

Er der nogen klematiskyndige som vil prøve at kigge på billederne jeg har lagt her http:\\www.hejdi.dk/haar.htm – jeg tror de første tre billeder er af Nelly Moser, og de sidste to Margaret Hunt, men jeg synes bare ikke striberne er så tydelige på Nelly Moser som på de billeder jeg har set på nettet. Kan det godt passe der er så meget forskel? Og hvordan ser jeres Nelly Moser ud?

Det er jo to forskellige beskæringstyper, så det er ikke helt ligegyldigt hvilken en der er hvad :-)

På forhånd tak

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 3. juli 2008 kl. 21.46

Jojo. den er god nok. -ingen tvivl herfra. Nelly Moser på de 3 første billeder.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi, 3. juli 2008 kl. 21.50

Tak for svaret – men er det normalt at den kan variere så meget i farven/tydeligheden af striberne? Hvis jeg søger på google på Nelly Moser og kigger Billeder, så synes jeg slet ikke de ligner...

Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg købte planten, så jeg kan ikke engang undersøge om de har flere der ligner min...

Nyt svar til emnet »Klematis – Nelly Moser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Klematis – Nelly Moser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider