Skrevet af: Ny Haveejer, København, 27. juli 2008 kl. 19.10
Jeg har fået have, hvor hækken er bærmispel. Den har ikke været klippet i mange år, men jeg har været godt i gang i juni måned med at klippe den ind.
Den er begyndt at skyde nedefra, der hvor jeg har klippet den helt ned. Men som det er nu, står hækken meget tynd og afpillet og har faktisk kun blade i de øverste 20 cm af toppen.
Skal den skæres helt ned? Min nabo siger, at jeg bare kan nøjes med at skære toppen af, så den bare står som en masse bladløse pinde, og så vil der komme blade overalt på den.
Har hun ret? Jeg vil meget nødigt klippe den helt ned, da det er en trafikeret vej, og jeg gerne vil føle jeg har lidt privatliv. Går ud fra at der vil gå mange år, før den er høj igen så.
Skrevet af: Boi Jensen, 27. juli 2008 kl. 23.06
Hej nye haveejer.
Du kunne forsøge at klippe halvdelen af stammerne af 510 cm over jorden og se om de skyder når de har skudt en halv meter til næste år måske kan du fjerne resten så bliver det ikke helt bart undervejs.
Det er vigtigt at du snart får det gjort ellers er det meget bedre at vente til omkring 1. maj næste år.
www.de-gamle-sorter.dk
Skrevet af: Anne, 2. juni 2009 kl. 10.54
Hej
Jeg har en bærmispel "forklædt" som træ. Kan jeg bare skære de største grene ned til stammen?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.