Forum

Klematis – måske Mr President og Multi Blue

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Heidi, 2. august 2008 kl. 13.55

Jeg har to klematis, som jeg tror er ovenstående to sorter – vil nogen prøve at kigge på mit link og se om jeg kan have ret?

Den jeg tror er Multi Blue kom med en enkelt fyldt blomst midt i juni (den blev klippet helt ned i foråret, fordi jeg ikke vidste hvad det var for en) og har enkelte blomster nu.

Den jeg tror er Mr President har enkelte blomster nu, og ligner Multi Blue meget i facon og farve, men støvdragerne er forskellige.

Hvad tror i?

www.hejdi.dk/haar.htm

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit, 31. august 2008 kl. 13.07

Hej,
Det første billede der bestemt en Multi Blue. De andre er jeg ikke sikre på.

Birgit

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Solveig, 31. august 2008 kl. 17.24

Hej,
Jeg har en Clematis som blomstrer 2 gange, 1. gang tidligt, da er blomsten dobbelt og nu, hvor blomsten er enkelt. Da jeg købte den fik jeg at vide at den vile blomstre sådan. navnet husker jeg ikke for den er efterhånden mere end 20 år gammel, men den ligner din Multi Blue.

Fra samme år har jeg iøvrigt en hvid der også blomstrer 2 gange, først dobbelt blomst og senere hvid.

S.

Nyt svar til emnet »Klematis – måske Mr President og Multi Blue«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Klematis – måske Mr President og Multi Blue

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider