Forum

Æbletræet blomstrer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 7. september 2008 kl. 10.51

Vi har et lille ananas æbletræ som har haft 3 æbler i år. Nu blomstrer det her i september! Har nogen en forklaring?

Lone

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 7. september 2008 kl. 21.28

Hej Lone
Der er en naturlig forklaring at mange ting har en sparsom blomstring her i den sene sommer – tidlige efterår. Vi har haft en lang tør periode og det opfatter nogle planter som vinter. Når det så igen giver regn og varme, reagerer planterne som var det forår igen, men kun med en ganske lille del af deres samling af blomsterknopper, så normalt går det ikke ud over næste års produktion.

Fænomenet kan ses på mange ting, jordbær, frugttræer, magnolier, rhododendron og ganske sikkert mange andre, de ovenfor nævnte er de, jeg personligt har set det på og der kan endda nå at komme frugter, der dog sjældent når at blive til noget fornuftigt, men jordbær kan nå at blive spiseklare.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone, 7. september 2008 kl. 22.04

Tusind tak for dit uddybende svar.Så er jeg mere rolig. Men det har jeg dog aldrig oplevet. Men når bare de også blomstrer til foråret går det jo nok :-)

Venlig hilsen Lone

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Madsen, 3. september 2009 kl. 21.58

Jeg læste ovenstående. Vores skovfoged – æbletræ har afleveret høsten i form af mange æbler, og nu blomstrer det igen – ikke bare spredt blomstring – men hele træet. Store flotte blomster. Det er lidt underligt, men sjovt

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Madsen, 9. september 2009 kl. 21.56

Vores skovfogedæbletræ blomstrer nu, Ikke bare enkelte blomster, men hele træet og med en masse nye blomster på vej. Underligt – flere blomster end i foråret. På spørgsmålet omkring ananasæbletræet, svarede du med få blomster, men det her er med rigtig mange blomster. Er det samme forklaring?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 10. september 2009 kl. 8.06

Hej Lis
Det er præcist samme forklaring.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Celina Tomas, 20. oktober 2009 kl. 13.16

Heh

Nyt svar til emnet »Æbletræet blomstrer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Æbletræet blomstrer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider