Forum

Pergola

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anthonsen, 16. september 2008 kl. 16.28

Jeg påtænker at lave en pergola. Vores grund skråner let – skal en pergola følge teræn eller skal den være i "watter"

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 16. september 2008 kl. 20.32

Uden overhovedet at have forstand på hverken tømmerarbejde, eller anlægsgartneri. vil jeg mene det vil se flottest ud at den følger terrænet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke B., 17. september 2008 kl. 9.52

Jeg ville klart sætte den i vater – evt. i flere niveauer om nødvendigt. Det andet vil simpelthen se for rodet ud i mine øjne. Hvis I lader pergolaen følge en let skråning, vil det se ud som om at man ikke har været heldig med øjemålet. Især hvis man kan se andre bygninger (hus, skur, carport e.l.) samtidig.

En undtagelse kunne være hvis pergolaen skulle følge en sti som skrånede ekstremt meget evt. samtidig med at den snoede sig.

Det er nok et spørgsmål om smag, held og lykke med projektet.

Hilsen Rikke

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 20. september 2008 kl. 11.06

Jeg tror også at jeg ville støtte mig til Rikkes forslag. Bygninger skal om nødvendigvis stå i vater. Ellers ser det ud som om at de enten er smidt på plads eller er ved at vælte.

Det er mindre afgørende med hegn. Men er der tale om høje hegn skal disse også stå i vater. Er der derimod tale om fodhegn kan de godt "bugte sig i bakketop".

Nyt svar til emnet »Pergola«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Pergola

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider