Skrevet af: Wina Fiona, 25. april 2009 kl. 7.05
Muslingeblomst og Vandhyacint – Er der nogen som har erfaringer med dem?
Jeg har anskaffet mig en af hver, og en kæmpe balje som så skal agere havedam i min lille kolonihave. Men hva' nu når det bliver vinter – kan flydeplanterne tåle at blive ude i baljen – eller skal de ind og stå en i spand vand?
Skrevet af: Erik Laugesen, 25. april 2009 kl. 13.34
Hej.
Nej det er tropiske planter og de skal ind...hvis du har et akvarium så kan de overvintre der...du kan købe en som hedder krepseklo den er hårdfør og kan tåle frost men det kommer igen an på vanddybte da den selv synker ned om vinteren og den er flyde plante om sommeren...den får hvide blomster når den er gammel nok.
Skrevet af: Martin P, 25. april 2009 kl. 21.12
Vdnhyacint er mange steder i naturen en invasiv art, og derfor tror jeg også du skal regne med, at vandhyacinten breder sig meget og evt. kan komme til at ''kvæle'' de andre planter.
Skrevet af: Jette Schrøter, 9. maj 2009 kl. 23.15
Skrevet af jette d. 09.05.09
er der nogen der kender et godt sted, hvor man kan købe flydeplanter vi er ved at få lavet en havedam, og kan kun finde planter der skal i potter
Skrevet af: Wina Fiona, 10. maj 2009 kl. 8.10
Hej Jette.
Jeg købte mine flydeplanter i Kolding i et kæmpe havecenter – de havde masser af dem, og mange forskellige slags.
jeg kender ikke adressen, men centeret ligger lige efter krydset ved Mc.Donald og Storcenteret/bilka. Ned af den gamle landevej mod Ribe.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.