Skrevet af: Steffen Jensen, 30. april 2009 kl. 18.49
Hej.
Jeg plantede sidste år en kobberbirk i haven.
Efterhånden som sommeren gik, døde nogle få grene pludseligt én efter én... desuden voksede træet stortset ikke.
Nu er træet spruget ud igen, men kun det nederste af træet. Den øverste står stadig med knopper. En anden ting jeg har lagt mærke til, træet bruger masser af kræfter på at sætte frø. Hele det lille træ var fyldt med hun og hanranker. Det samme er tilfældet i år.
Min far har også i hans have prøvet at plante en kobberbirk, den døde også langsomt efter nogle år.
Er det en typisk ting for kobberbirk? og kan man gøre et eller anden for at afhjælpe det? Det er jo et smukt træ.
Skrevet af: Helle Gade, 24. maj 2010 kl. 20.41
Hej
Jeg har samme problem med min kobberbirk. Vi har haft den i 10 år og den har aldrig groet rigtig godt, men de sidste 4-5 år er det gået helt skidt. I år er der kun kommet blade ca 10 steder - den står mod syd vest, vi har temmelig let jord. I perioder har jeg prøvet at hjælpe den ved at vande godt og grundigt ca 1 gang om ugen - men det har ikke rigtig hjulpet - er jeg nødt til at opgive den ?
VH Helle
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.