Forum

Indsamling af påske lilje og tuipanløg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dina, 11. maj 2009 kl. 13.05

Hej
i denne skønne have vi har fået
er der en meget stort stautbed, hvor det mildst talt ligner at alt er kastet ud efter for godt befindende

hvilket er lidt synd efter som der er mange smukke tulipan og påskelijer
og det samme rundt om i haven så står der lige en enkelt tulipan her og der også med påskeliljerne.

nu er det hele så ved at være af blomstret og jeg vil gerne have løgene gravet op for at plante dem lidt mere samlet

men hvorfan gør jeg det bedst.

graver dem op og opbehaver dem til efteråret eller omplanter jeg dem bare nu?

:) Dina

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dina, 11. maj 2009 kl. 13.06

Håber nogen kan hjælpe :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Hansen, 11. maj 2009 kl. 17.11

Hej Dina
Du kan sætte mærkepinde ved tulipaner og påskeliljer nu og lade alt det grønne visne naturligt ned. Når det er sket, graver du løgene op, tørrer dem, skiller dem fra hinanden og sætter dem igen i september sammen med lidt naturgødning. Resultatet vil ikke udeblive næste forår!

Mvh Lars

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 11. maj 2009 kl. 23.30

Hej Dina
Ja, det korrekte er at vente til blomsterløgene er visnet ned, for så har de suget næring fra stængler og blade.

Men gå bare igang med at flytte rundt på dem nu, hvor du kan se, hvor du vil have dem. Du skal bare være lidt omhyggelig med at få alle rødder (grave dybt) og stængler og blade ubeskadiget med. Og så vande rigtig godt, hvor du har gensat dem. De vil se slatne ud, men med alle plantedele intakt, vil de kvittere med god vækst og måske blomstring næste år.

Mange hilsner Clara

Nyt svar til emnet »Indsamling af påske lilje og tuipanløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Indsamling af påske lilje og tuipanløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider