Skrevet af: June, 14. juni 2009 kl. 22.39
Kære alle havekyndige. Kan I mon hjælpe med navnet på et træ, der på denne årstid smider en mængde nedfald som ligner store bomuldstotter? På forhånd mange tak.
Skrevet af: Mogens; E., 14. juni 2009 kl. 23.18
Poppeltræer smider de store totter, men om det er lige nu?
Skrevet af: Bertine, 15. juni 2009 kl. 23.12
Min have er lige dan fyldt med disse bomulds agtige totte, og jeg er sikker på, at de kommer fra et poppeltræ. Hvad det er der for træet til at gøre det ved jeg ikke. Men jeg vil meget gerne vil have svar på det.
Skrevet af: Anonym bruger 1, 15. juni 2009 kl. 23.45
Det er frøuld. Det er deres måde at sprede deres afkom på. Lidt ligesom mælkebøtternes "faldskærme"
Mvh. Hans
Skrevet af: June, 16. juni 2009 kl. 10.31
Mange tak for svar. Det "sjove" er at det er 3. sæson vi bor i huset / haven, men det er første år vi er generet af disse frøulds-nedfald fra en af naboernes træer, er det bare pga. vindforholdene i år eller er det fordi træet kun smider frø nogle år?
Sikkert er det i hvert fald at det er rigtigt irriterende, da vores indkørsel og carport hele tiden ligner et sted hvor der er en dyne der er revet op og totterne blæser ind ad døre og åbne vinduer ved enhver given lejlighed. Øv. Gad vide hvor længe det står på? Der er stadig masser af totter tilbage på træet.
Skrevet af: Mogens; E., 16. juni 2009 kl. 21.52
Det kommer helt an på vindretningen, hvor totterne havner. Et poppeltræ kan blive over 30 m. højt og over 150 år gammelt, så der kan komme mange totter endnu.
Skrevet af: Leif., 16. juni 2009 kl. 21.57
Få fældet det træ hvis det er i et villakvarter. Det kun til gene for naboer og drøn farligt den dag det vælter.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.