Forum

Rosenslynger

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anni Thomsen, 19. juni 2009 kl. 9.35

Jeg har nu et par gange forsøgt at så rosenslynger, og det lykkes osse fint at få dem til at spire og blive til små planter. Problemet opstår når jeg prikler dem ud i større potter. Da går de helt i stå og vokser ikke mere. De overlever, men står i stampe. Jeg prikler dem i almindelig pottemuld og tilsætter gødningskorn.

Hvad gør jeg galt?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 19. juni 2009 kl. 10.13

Hej Anni Thomsen

Galt og galt – du gir' dine småplanter for meget gødning...

Når du prikler er det lettest for planterne at udvikle sig, hvis næringsindholdet i jorden ikke er for højt – så undlad som det første at tilsætte gødning og overvej derefter at prikle i en sandblandet bladmuld i stedet for i pottemuld (som ofte er tilsat næringssalte i let opløselig form).

Når de priklede planter begynder at gro for alvor, kan du gøde med nogle håndfulde kompost, med nældevand eller med en vandig opløsning af pilleret organisk gødning.

Så burde du få held med rosenslynger – og alle de andre priklerier.

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anni Thomsen, 19. juni 2009 kl. 17.59

Hej Lone!

Mange tak for rådene! Dem vil jeg forsøge mig med. Jeg synes jo ellers jeg har held med min metode med andre småplanter, både sommerblomster og stauder. Men rosenslynger er åbenbart lidt sartere. Og det er jo lidt ærgerligt da frøene er ret dyre.

Mange hilsner
Anni

Nyt svar til emnet »Rosenslynger«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Rosenslynger

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider