Forum

Kæmpe jordbjerg i haven

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Finn Gøge, 25. juni 2009 kl. 21.43

Hej der

jeg har et kæmpe jordbjerg i haven som blev i overskud efter en sandpude.

jeg vi helst beholde det som en vulkan til ungerne, men det er jo umuligt at holde fri for ukrudt og lige så bøvlet at slå græs på.

er der nogen der har en god ide til hvordan man laver noget fedt ud af det?

/gøgen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 25. juni 2009 kl. 23.02

Du kan holde gæs – de spiser græs og ukrudt, og kan spises til jul ;-)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 26. juni 2009 kl. 6.46

Du laver flere små bakker og beklæder dem med rullegræs, dog ikke så stejle, at plæneklipning ikke kan foretages. Sådanne bakker er noget af det bedste som barn.

Bag Frederiksbergscentret (ved Handelshøjskolen) kan du se et mesterligt eksempel – beplantet med små fyrretræer. Det giver en fantastisk effekt med flere bakker.

Læg turen forbi – i dit tilfælde, vil det givet være hele byturen værd.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 26. juni 2009 kl. 7.58

Hvis jeg havde sådan et jordbjerg i min have, ville jeg forsøge at få det til at ligne et stykke rigtig natur som bare skal slåes med le et par gange i løbet af sommeren:
Jeg ville så vilde blomster (blomsterengs-blandinger) og plante brombær (tornefri for børnenes skyld) og plante en lille gruppe frugttræer som ungerne med tiden vil kunne gemme sig i og bygge huler i. Og spise af!

Sådan et stykke "vildt" natur vil tiltrække en masse insekter og dermed osse fugle, og børn vil kunne blive inspireret til en masse lege. Og om vinteren vil den kunne bruge til at kælke på.

Nyt svar til emnet »Kæmpe jordbjerg i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kæmpe jordbjerg i haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider