Forum

Rådyr tager rosenknopper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 28. juli 2009 kl. 20.41

Hvad kan vi gøre, så rådyrene ikke spiser vores rosenknopper, ja også de udsprungne roser er væk. Det er lidt surt, når vores nylig indkøbte rose er totalt rippet for alt, hvad der hedder blomster og knopper.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 29. juli 2009 kl. 15.36

Jeg har også rådyr i haven men har aldrig været ude for at de har spist af mine roser! Til gengæld blev der vist jubel da jeg kom hjem med mine fine nyflettede planter i levende pil – der gik noget til inden jeg fik hængt små stykker stof dyppet i hjortetaksolie op.

Det lugter forfærdeligt og har også her været effektivt – vi har sat kludene på nogle hjemmelavede kroge så vi kan flytte dem lidt på afstand når vi selv er i haven – det er jo kun rådyrene der skal skræmmes væk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 29. juli 2009 kl. 21.50

Hej Ulla.

min mand var i et plantecenter i dag, og der blev også talt om hjortetaksolie mord rådyrene. Men hvor køber man det? I foråret tog dyrene alt hvad der hed tulipaner, forrige efterår mine nye Hortensia (de nye knopper. der dannes om efteråret), her i sommer, ærter, Såede lathyrus, ikke staude- lathyrus, alle knopper af vores nye have- fuchia, alle knopper af vores chrysantemun. Vi bor tæt ved skoven, derfor er der så mange rådyr.

Hilsen Inge

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 30. juli 2009 kl. 15.54

Hej igen

Ups – ved egentlig ikke hvor man køber det, der stod en flaske da vi overtog huset ;o)

Har prøvet at google hjortetaksolie – og har set at
www.specialbutikken.dk har det som spray og det er nok at foretrække istedet for på flaske – det kan være lidt vanskeligt at styre ud på stoffet. Det er sikkert mere nøjagtigt med en spray.

Da jeg googlede det – stødte jeg også på en artikel fra Fyns stifttidende som skriver lidt om rådyr og hjortetaksolie. www.fyens.dk

Håber at det kan hjælpe – det lyder til at dine planter er hårdt angrebet

Nyt svar til emnet »Rådyr tager rosenknopper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Rådyr tager rosenknopper

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider