Forum

Æbler

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susan, 10. august 2009 kl. 14.35

Hej,
jeg vil gerne have nogle æbletræer i min have, men synes ikke jeg kan slå op nogle steder om de kan bestøve hinanden, kan i hjælpe mig?

golden delicius, pink lady og måske discovery

hvornår er det bedst at pode æbler på grundstamme?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 10. august 2009 kl. 14.45

Hej Susan
Husk ved valg af sorter, at du finder nogle der kan klare både den jordbund og det klima, du nu har.

Generelt kan siges at der ikke er de større problemer i bestøvning af æbletræer, bare man bor i et område, hvor der er æbletræer i haverne omkring. Discovery kan bestøve rigtig mange andre sorter end den selv.

Podning af nye æbletræer på grundstammer podes fra nytår til hen i marts, og har man kølefaciliteter, kan der podes helt hen i juni.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 10. august 2009 kl. 19.39

Kan kun anbefale Discovery til alle-eneste ulempe er at de ofte bliver angrebet af hvepse-som også synes de smager vidunderligt.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. august 2009 kl. 21.31

Hej Susan.

Pink Lady er en australsk æblesort som kræver meget varme og har en meget lang vækst periode, så den kan ikke dyrkes her i DK. Der dyrkes Pink Lady i Italien.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susan, 11. august 2009 kl. 11.56

Hej,
tak for alle jeres gode svar, men mangler stadig et svar...:-)

æblet golden delicius, hvilke andre sorter bestøver den?

eller er den selvbestøvende?

susan

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 11. august 2009 kl. 12.45

Filippa, ingrid marie,james grieve, guldborg,lobo. spantan, ildrød pigeon, og mange flere.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Æbler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Æbler

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider