Forum

Hvilke buske har jeg fået?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Dal, 16. august 2009 kl. 19.48

Jeg har fået mig nogle buske som jeg ikke rigtig kender, måske kan det være en 3–5 m høj busk / træ med grøn / rød frugter / bær

se link : picasaweb.google.dk/henrikdal/16August2009Planter?feat=directlink

/dal

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 16. august 2009 kl. 20.26

Hej Henrik
Det minder mest om Prunus Serotina – på dansk Glansbladet hæg.

(en rigtig forureningsplante, der spredes vildt meget med frø og er uønsket i den danske natur.)
Den blev brugt meget i læhegn, skove og sågar i villahaver i halvfjerserne og firserne, og det fortryder de mange steder i dag.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Dal, 16. august 2009 kl. 20.53

Efter google kan du godt have ret,,,, er det mon skidt at have sådan nogle i sin have mellem hyld og syren i et lille læbælte.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 16. august 2009 kl. 22.18

Hej Henrik
Hvis de får lov at være så gamle, at de sætter frø – ja. Du skulle prøve at så nogle ungarske syrener – eller købe nogle planter, for de er længe om at blive så store, så de kan plantes ud. Normalt er syrener 4 år gamle, når de er udplantningsklare. Selvfølgelig er der masser af andre planter, der også kan bruges, men alt bør afstemmes i forhold til ønsket højde, fuglevenlighed og jordbund.

Nyt svar til emnet »Hvilke buske har jeg fået?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilke buske har jeg fået?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider