Forum

Paradisæble m. Mistelten

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 16. september 2009 kl. 8.51

Jeg har plantet sådan et for et par år siden. Misteltenen vokser og vokser og kommer med mange nye skud, men paradisæblet ser ud til at forgå. Skal jeg fjerne Misteltenen for at redde træet?

Med venlig hilsen
Carina Juul

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 17. september 2009 kl. 12.30

Du skal beskære den mistelten kraftigt ellers dræner den hele træet for kræft. du kan jo passende gøre det ved juletid :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 18. september 2009 kl. 7.42

Tak Kristian, det vil jeg gøre, det er da en underlig form for podning, hvis træet har svært ved at bære sådan en snylter.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2009 kl. 9.29

Hej Carina.

Jeg tror at Mistelten er ligeglad med hvem den sætter sig på, men gør som Kristan skriver og tag noget af den af. DEn kan sagten skyde fra det gamle ved. Men du skal nok tage et kig på dit paradis træ, da det kan være at det har manglet vand. Jeg har selv flytte mine træer i foråret og kan se at de har manglet vand i gennem vækstsæsonen.

Mistelten skal nok tage for sig af retterne, men min erfaring siger mig at de som regel følges ad, Misteltenen og værtsplanten da Mistelten ikke har glæde af, at kvæle værtsplanten.

Hvis træet går ud og du vil starte med noget nyt så tag og kontakt mig i februar måned så har jeg nogle friske (og gratis) bær til dig og så skal også lige give dig nogle dyrknings fif. Det er vigtig at de er friske, men det kan vi vende tilbage til.

Nyt svar til emnet »Paradisæble m. Mistelten«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Paradisæble m. Mistelten

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider