Forum

Fornyelse af ligusterhæk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henny Pedersen, 25. september 2009 kl. 22.35

Hækken er 35 år gammel og en masse af stammerne/grenene er gået ud. Jeg har foreløbiog lagt god kompostjord imellem de resterende hækplanter og vil senere plante nye liguster ind imellem de gamle. Er det en god ide?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Trolle, 26. september 2009 kl. 18.36

Jeg mener det ville være bedre at klippe den ned til foråret og så plante efter næste efterår der hvor der ikke kommer nye skud.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 14. oktober 2009 kl. 16.46

Da jeg flyttede ind her hvor jeg er, var ligusteren blevet såsvigtet at jeg fik flere meter grund mere efter at have klippet den ned. Jeg klippede ned så der stadig var lidt grønt på den. Det betød at den ikke var lige høj hele vejen rundt.

Jeg klippede på denne tid af året. En hel del af buskene overlevede det ikke, men det var ikke pga klippetidspunktet. De nye buske skal sættes i efteråret. Men de må ikke sættes i den nylagte kompost. Så det lyder som et godt en god ide, men vent til næste efterår, så har jorden omsat komposten

Nyt svar til emnet »Fornyelse af ligusterhæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Fornyelse af ligusterhæk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider