Skrevet af: Sarah Ø. Brun, 26. december 2009 kl. 23.28
Jeg har længe gået og drømt om at have egne Franske Anemoner i haven. Derfor har jeg søgt på nettet, for at undersøge om det er muligt at købe nogle online el. lign., men forgæves.
Hvor og hvornår kan disse købes?
Hilsen Sarah :)
Skrevet af: Søren S Duun, 27. december 2009 kl. 18.17
Du kan købe dem som nogle små og nærmest indtørrede løg, på de fleste planterskoler/super og byggemarkeder til foråret . Der er hellere ikke så dyre .
Jeg har prøvet dem nogle gange og det er ikke det hel store jeg har fået ud af dem . Jeg ved ikke om du kan få dem som forspirede løg eller som staude nogle steder .
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 28. december 2009 kl. 8.34
www.gardenshop.dk har dem til salg.
følgende sorter kan jeg finde derinde:
Anemone Hollandia, Anemone single Hollandia, Anemone Sylphide, Anemone The Bride, Anemone De Caen Mix, Anemone single Sylphide, Anemone Mr. Fokker.
Du skal behandle dem som geoginer, dvs tage dem op i frostperioden. -De er vel en smule mere hårdføre end Geoginer men det mest sikre må være at tage dem op.
Skrevet af: Sarah Ø. Brun, 28. december 2009 kl. 18.43
Tusind tak for svarene. Nu skal jeg snart ud og bruge penge :)
Skrevet af: Lis P., 29. december 2009 kl. 16.28
Man behøver altså ikke tage franske anemoner op jeg gør det ihvertfald ikke og mine blomstre tideligt om foråret, de står mellem mine dagliljer.
Andre har jeg i krukker der står i et kold drivhus, og jorden er bundfrossen, de kommer skam også op.
Hilsen Lis
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 29. december 2009 kl. 20.28
Ja, hvis man har et godt dræn i jorden så kan man have dem udenfor hele året. Fordelen er så at de blomstre tidligere. Det er de våde vintre der tager livet af dem, ikke så meget frosten.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.