Forum

Calibrachoa frø

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten Rasmussen, 6. januar 2010 kl. 17.08

Hej

Er der nogen der ved hvor man kan købe frø af planten Calibrachoa, også kaldet "Million Bells". Ligner små petuniaer, men de har i virkeligheden intet med hinanden at gøre så vidt jeg kan forstå. På denne side findes rigtig mange variationer af den :

www.naturehills.com/catalog/Annuals/Calibrachoa.aspx?page=0

En fryd for øjet - og de skal hænge i ampler.

Med venlig hilsen

Morten

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 6. januar 2010 kl. 17.52

Så vidt jeg kan læse mig til, er det netop en petunia variant. Flere steder kan man læse om folk der har sået frø fra deres indkøbte "Million Bells" planter, og kun har fået petuniaer ud af det.
Det betyder at denne variant af petunia, kun kan formeres ved stiklinger. Du kan også købe den på gartnerier her i Danmark.

De sælges i øvrigt flere steder under navnet "Petunia Million Bells" eller "Million Bells Petunia".

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Rasmussen, 6. januar 2010 kl. 21.26

Ok - kan man som privatperson købe varer fra gartnerier når tiden nærmer sig? Eller er det kun firmaer?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 6. januar 2010 kl. 21.50

Hej Morten

Er det mon ikke noget som Weibull har i deres sortiment .? Har du et dansk ord for denne blomst . Nogle gange bliver de solgt under dette navn . Jeg tror i øvrigt også på det Søren skriver , at der er tale om en Petunia-variant eller hybrid.

Det ville ikke undre mig at den blev solgt som en hænge - petunia et eller andet sted . Men det er en "køb og smid væk" plante, ikk?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 6. januar 2010 kl. 23.17

Morten: Ja da, prøv at spørge din lokale planteskole/gartneri om de kan bestille dem hjem.

Ellers kan du prøve at skrive til gartneriet Skovlunden www.skovlunden.dk/

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Poulsen, 7. maj 2016 kl. 20.41

prøv at se dette link: en.wikipedia.org/wiki/Calibrachoa
Nu skulle rygtet om, at der er tale om petunia være aflivet.
For øvrigt kan de sagtens overvintres ved ca. 10-15 grader, lyst og med forsigtig vanding Har selv prøvet det med held, da der er tale om en halvbusk a´la lavendel.

Nyt svar til emnet »Calibrachoa frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Calibrachoa frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider