Skrevet af: D. Pedersen, 11. februar 2010 kl. 21.28
Hej
Jeg har ikke haft tildækket mine hortensia. Skal jeg nu frygte de er døde her i den hårde vinter?
Skal jeg evt. tildække dem nu, og med hvad?
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 11. februar 2010 kl. 22.41
Ja, jeg ville da dække dem til nu. Den megen sne har virket beskyttende for den kolde vind indtil nu, så jeg tror ikke der er sket de store vinterskader på mindre planter. Der sker typisk en del skader når barfrosten sætter ind igen.
-Du kan bruge grangrene, -evt. fra juletræet hvis det ikke er kørt væk. -eller noget andet stedsegrønt, du kan klippe af.
Skrevet af: Søren S Duun, 14. februar 2010 kl. 23.09
Du kan også sætte en spand over og så fjerne den igen så snart frosten er aftaget . Jeg tror hellere ikke at du skal være bekymret og det er rigtig , hvad Kristian skriver , nemlig at barfrosten er den værste planterne kan blive udsat for , da solen varmer planterne , men de har ikke mulighed for at hente vand , da jorden er frosset . Du kan også bruge en papkasse , evt lave nogle små huller i siderne . Så muligheder er der mange af .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.