Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 17. marts 2010 kl. 1.41
er der nogen der har for mange irantis pg vintergækker så er jeg modtagelig for dem , og vil du have noget for det så sig til. jeg vil kun være glad for at få det i vores have
hilsen hans
Skrevet af: Søren S Duun, 17. marts 2010 kl. 22.53
Hvis du gider kan du også spørge i nabo-kvarteret om ikke du må høste frø fra deres erantisser, rundt omkring .
Så snart at erantisserne begynder og visne er deres frø modne til høst . Herefter skal de sås ud og helst ikke for dybt . Efter 3 år skulle de gerne blomstrer . Det er også vigtig at der hvor de udsåes, ikke bliver rodet for meget, da erantisser helst skal have fred til at vokse .
På denne måde kan du også få mange planter . Via dette link www.husetoghaven.dk/artikler.nsf/start?Readform&ContentFrame=http%3A//www.husetoghaven.dk/C12568BF0036D268/0/5B0E4D62D54642A1802568EE006C04ED&HeaderFrame=javascript%3AsetlinkAndMenuItem%28%22Haven%22%2C%20%22ID0%22%29%3Btop.setbanner%28%22/C12568D90040DD6B/WebAdShow%3FOpenAgent%26Section%3DHAVENALT_OM_HAVENPRYDHAVENLOEG_OG_KNOLDE%26Region%3D%22%29%3B%20 er der en meget sød beskrivelse af, hvordan Søren Ryge fik erantiser ind i sin have .
Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 17. marts 2010 kl. 23.02
tak det var da en måde at få irantis på
Skrevet af: Søren S Duun, 18. marts 2010 kl. 23.32
Ja, for de er ikke så svære at dyrke med mindre at man ikke roder op i jorden eller dækker dem til med blade .
Får du fat i nogle vintergækker skal de efterhånden deles og udplantes igen . Hvis du vil benytte en organsik gødning til dine løgplanter er benmel rigtig godt . En dl. i plante hullet og løgene oven på og så har de gødning til 2- 3 år . Påskeliljer skal gerne have lidt kalk og også her skal man ikke dække dem til med eksempelvis træflis . Det kan gå i de første år men efterhånden går de til . Det er min erfaring og her hvor jeg bor er der blevet sat mange løg i gennem årene og efterfølgende udlagt træflis . Det er muligt at det er PH-værdien, der gøre udfaldet .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.