Forum

Selkskabsplanter til dahlia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Brian H., 26. marts 2010 kl. 11.45

Hej

Jeg har en plan om at lave en del rundbede i år med 5-7 dahlia i hver. Hvad er gode selskabsplanter??? Kan godt lide liljer, men kan ikke lige se de to sammen - så andre bud på stauder eller evt. sommerblomster?

Venlig hilsen
Brian

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 26. marts 2010 kl. 21.56

Hvid Fredløs (lysimachia clethroides) er en fin staude, der som regel starter blomstring lige før dahlia og følger dem længe, ca. 80 cm høje. Sat udenom dahlia vil det se meget elegant ud.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 27. marts 2010 kl. 8.02

Nu er der jo nærmest ikke den farve, man ikke kan få Dahlia i. Jeg ville tænke mere i farver, og så plante et gult / grønt (vortemælk , løvefod og den slags)/ hvidt bed, et violet / blå / mørkerødt bed, et gyldendt bed osv. Så passer planterne sammen.
Jeg har engang set et blad, hvor dahlia stod sammen med kæmpeverbena og nogle græsser og det var også ret flot.
Jeg ynder selv at lave buketter med hvide løvemund og hvide dahlia, der passer perfekt sammen, fordi begge også har noget limefarvet i sig og begge er store nok til at fremstå skulpturelt.

Nyt svar til emnet »Selkskabsplanter til dahlia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Selkskabsplanter til dahlia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider