Forum

Hvilke planter til solrig altan

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle B., 16. april 2010 kl. 23.39

Jeg skal have plantet nogle krukker til på min altan, men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvilke blomster, der egner sig bedst.

Altanen er vestvendt og meget solrig.

Jeg har tænkt på pelargonier og hortensia. Er jeg helt galt på den med disse? Har I andre forslag til blomster, der vil kunne egne sig til min solrige altan? Jeg håber på at I havekyndige kan give en newbie udi havekunst et par hints :)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Halck, 21. april 2010 kl. 10.35

Hej Helle.

Pelargonier er en rigtig god idé. De klarer nemt en masse sol så længe de får vand. Bare husk at klippe de visne blomster af så kommer der nemlig en masse nye i stedet. Husk de skal indenfor om vinteren, eller bare køb nye næste år.
Jeg kan også anbefale tagetes, der er ét-årig men bare saml nogle frø i efteråret og du er selvforsynende!
Og nogle krydderurter kan også klare sig fint i krukke og så har man lidt friskt til madlavningen.

Håber du får nogle flotte krukker.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. april 2010 kl. 11.09

Jeg ville nok vente med at købe og plante dem . Ifølge DMI er der stadig fare for nattefrost i den nærmeste fremtid .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 21. april 2010 kl. 15.03

Det er skønt med blomster, ja det er så. Men på en sådan solrig altan, ja da ville jeg jo da ej kunne dy mig for at sætte et par citrustræer, de er jo da om noget skønne og dermed da også en fryd for øjet!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Hvilke planter til solrig altan«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilke planter til solrig altan

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider