Skrevet af: Steffen Jensen, 1. maj 2010 kl. 20.55
Jeg har plantet en række buske fra min have ud mod en mark, men mangler én slags endnu.
Jorden er lidt sandet, men gødes. Der er også en del vind endnu, da træer osv ikke er vokset op.
Jeg har plantet ribs, solbær og surbær.
Busken skal gerne have bær til naturens dyr, og ikke nødvendigvis kun til mennesker. højden bør være ca det samme som de andre 1,5m
Nogen som har nogle ideer??
Skrevet af: Lis P., 2. maj 2010 kl. 8.57
Hvad med hindbær eller brombær??????
MVH
Lis
Skrevet af: Steffen Jensen, 2. maj 2010 kl. 9.02
Jeg har dem begge, men de er vilde. De breder sig utroligt meget, så de er ikke helt at forestække.
Jeg bekæmper dem mere end jeg nyder dem desvære.
Skrevet af: Lis P., 2. maj 2010 kl. 10.11
Jeg har efterårshindbær i haven og dem kan jeg sagtens holde i ave, det gør jeg ved at have plantet dem i store spande hvor jeg har lavet huller i bunden.
Hvad med stikkelsbær????
Skrevet af: Steffen Jensen, 2. maj 2010 kl. 10.57
Stikkelsbær kunne være en mulighed. Har selv overvejet den. Men ville gerne det blev noget andet.
Min hund er helt vild med surbær og bærmispel, den kan tømme en hel busk på én dag.
Ville gerne det var noget for den også. Dog uden jeg ved om stikkelsbær er det.
Solsorte er også ret så vilde med surbær, men har en del af dem i forvejen. Så det skal ikke være flere af dem.
Skrevet af: Lise D, 2. maj 2010 kl. 12.22
Hvad med kvæde, stikkelbær, solstik og/eller blåbær.
Skrevet af: Boi Jensen, 2. maj 2010 kl. 19.37
Hej Steffen
En helt ny mulighed er forædlede havtorn - de er både sunde og giver helt nye muligheder, hvis du både har plads og gerne vil have noget at høste af.
Du skal være opmærksom på at de laver rodskud, men har du græs, der slås ind til hegnet, giver det ikke de store problemer.
www.de-gamle-sorter.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.