Skrevet af: Marion Olsen, 12. maj 2010 kl. 19.24
Kan nogen hjælpe mig med hvad dette er for en plante det nærmeste jeg kan komme er at den mest ligner en skærm-vortemælk men ikke har den "rigtige" farve. Og i så tilfælde om den så er lige så giftig ?
Skrevet af: Lone Nielsen, 12. maj 2010 kl. 23.08
Hej Marion
det ligner meget min vortemælk purpurea, som på denne årstid inden blomsterne kommer er meget mørk (det eren vintergrøn staude)- hvis det er denne staude er saften giftig.
mvh Lone
Skrevet af: Marion Olsen, 13. maj 2010 kl. 18.05
Jeg har fundet en Euphorbia Amygdaloides `purpurea´/vortemælk på nettet og beskrivelsen
er god nok. Vintergrøn har jeg ikke oplevet
men jeg har også kun haft haven i 2 år.
Jeg kan til gengæld ikke finde noget billed der ligner min staude men det kan skyldes at den ikke blomstre rigtigt endnu, selvom jeg synes den gør.Så det bliver spændende
at følge.
Du skal ha tak for hjælpen og god sommer :-)
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 13. maj 2010 kl. 20.28
Jeg kender ikke navnet på afbilede "Vortemælk", jeg kender ikke umiddlelbart planten. Men jeg kender MIN Vortemælk. Den er grøn og meget saftig, som børn klemte vi saften ud på de utallige vorter vi dengang kunne få. Mælken har farve som mælk og planten er meget nem at trykke saft ud af. Planten er der mange af. håp
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.