Skrevet af: Jan E, 12. maj 2010 kl. 20.26
Jeg havde egentlig tænkt mig at plante nogle kirsebær-laurbær-buske i haven, indtil jeg fandt ud af at busken er giftig. Da vi ikke ønsker at tage nogle chancer med vores lille søn, så ser vi bort fra denne busk, og må finde en anden lignende type.
Hvad er der af alternativer, altså en lignende (hurtig-voksende) stedsegrøn busk, der ikke er giftig?
Skrevet af: Lone Brems, 12. maj 2010 kl. 22.40
Hej Jan E.
Det er let at forstå din bekymring - men selv om i kunne vælge helt at undgå giftige planter i jeres egen have, så slipper i jo ikke for at lære jeres søn at lade være med at smage på bær og blade i andre haver eller i parker.
Helt almindelig buske som liguster, enebær, kristtorn og buksbom er giftige - og listen er meget længere end det (søg på giftige planter i søgefeltet herover.
Så det er meget svært at komme med forslag til, hvad i kan vælge, som er stedsegrønt og ugiftigt.
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 13. maj 2010 kl. 9.13
Hej Jan
Ja der findes vist ikke lige en dansk liste over ugifte planter på nettet...selvom de må findes derude. Børnehaver og Vuggestuer har vist nogle plantelister de må gå ud fra...-vistnok en forholdsvis kort liste. Såsom bambus og pil...
jeg fandt dog en liste på engelsk man vel kan oversætte..
www.ohsu.edu/poison/documents/nonToxicPlants.pdf
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.